Ogljikovi hidrati in glutamin

Telo ogljikove hidrate spreminja v glukozo, ki pa jo kri prenaša po telesu in ga oskrbuje z energijo, ki jo potrebuje. Ogljikove hidrate delimo na enostavne in sestavljene ogljikove hidrate, kupite pa jih lahko na povezavi http://www.nutrica.eu/si/sportna-prehrana/ogljikovi-hidrati.html. Enostavni ogljikovi hidrati se nahajajo predvsem v sladkorju, piškotih, sladicah, sladoledu, medu in podobno ter energijo sproščajo hitro. Sestavljeni pa se nahajajo v kruhu, testeninah, zelenjavi, sadju, rižu in tako dalje ter energijo sproščajo enakomerno in počasi.

Enostavne ogljikove hidrate boste prepoznali po sladkem okusu, sestavljeni oziroma kompleksni pa imajo močnat okus oziroma vsebujejo škrob. Ogljikovi hidrati so v zdravi prehrani zelo pomembni, čeprav imajo negativen prizvok pri tistih, ki hujšajo. Vendar pa so ogljikovi hidrati tudi v sadju, zelenjavi in polnozrnatem kruhu ter testeninah. To pa so vse zdrava živila, torej se ne izogibajte ogljikovim hidratom.

Kaj pa je sploh glutamin? Glutamin je pogojno esencialna aminokislina. Glavni porabniki glutaminov so mišice, imunski sistem, ledvice in tanko črevo. Proizvajalca glutamina pa so pljuča in skeletne mišice. Glutamin, ki ga lahko kupite tu. se sicer shranjuje predvsem v mišicah in pljučih. Med funkcije glutamina v našem telesu štejemo omogočanje optimalno delovanje imunskega sistema in normalno delovanje črevesja, pomaga ohranjati normalno kislost krvi, pozitivno vpliva na dušikovo ravnovesje in preprečuje razgradnjo mišic, pomaga pri polnjenju glikogenskih zalog, spodbuja izločanje rastnega hormona in izboljšuje delovanje možganov ter še marsikaj.

Glutamin boste našli v mesu, mleku in mlečnih izdelkih ter peteršilju, špinači in zelju. Lahko pa ga zaužijete v prehranskih dopolnilih, vendar le, če je to zares potrebno. O tem se posvetujte z zdravnikom. Glutamin je najbolje zaužiti oziroma dodajati zjutraj in po treningu ali pa pred spanjem.

Za določanje vnosa ogljikovih hidratov se zadnje čase uporablja tudi glikemični indeks, ki pove, kakšna je hitrost absorbacije vnesenih ogljikovih hidratov. In sicer je to visoki, srednji in nizki glikemični indeks. Tista živila z visokim glikemičnim indeksom se absorbirajo hitro, tista z nizkim pa počasi.