Arhivi Kategorije: Šport

Oprema za kampiranje

Ponekod po svetu je kampiranje zelo priljubljeno in za nekatere posameznike, pare ali skupine praktično ni vikenda, ki ga ne bi preživeli v naravi. V Sloveniji nimamo prave divjine, tudi v najbolj odročnih kotičkih bomo verjetno le kakšni dve uri hoda oddaljeni od civilizacije. Vseeno pa je lahko kampiranje zanimiva in prijetna prostočasna dejavnost, ki se lahko navsezadnje izvaja tako v divjini kot v urejenih kampih. Za dobro izkušnjo gotovo poskrbi oprema za kampiranje, uporabiti pa bomo morali tudi veliko znanja in spretnosti pri bivanju v naravi. Že pri pripravi na takšno odpravo moramo biti zelo pozorni, da ne zagrešimo kakšne napake. Res je, da nas lahko kakovostna oprema za kampiranje obvaruje pred marsikatero nevšečnostjo, a veliko bolje se obnese preventiva. Izberemo kakšne manj zahtevne izlete, pri katerih se lahko z opremo dobro spoznamo, na ta način pridobimo izkušnje, ki jih lahko izkoristimo pri načrtovanju novih odprav. Tudi oprema za kampiranje se pri tem nadgrajuje in dopolnjuje, tako da se dobro navadimo na zbirko uporabnih pripomočkov in točno vemo, kaj potrebujemo in česa ne.

oprema za kampiranje

Kaj vključuje oprema za kampiranje?

Oprema za kampiranje lahko vključuje zelo širok nabor različnih pripomočkov, je pa to povsem odvisno od tega, kakšne odprave načrtujemo. Običajno moramo poskrbeti predvsem za glavne tri sisteme – šotor oziroma drugo zavetje za prenočevanje, spalno vrečo oziroma drugo ustrezno ležišče, ter nahrbtnik, v katerega se lahko spravi kompletna oprema za kampiranje. K temu dodamo še razna oblačila in primerno obutev, pomislimo pa tudi na kuhanje, če bomo na poti pripravljali različne obroke. Poleg tega vključuje oprema za kampiranje še mnoge drobnarije, brez katerih se ne moremo brezskrbno odpraviti od doma. Vse bolj so to razne elektronske naprave, pa tudi značilni pripomočki za preživetje v divjini, recimo švicarski nož in komplet prve pomoči, morda še kak dodaten pripomoček za komunikacijo v sili.

ITM izračun je lahko zavajajoč

ITM izračun je uporaben za tiste, ki želijo oceniti splošno fizično pripravljenost svojega telesa. Ne gre pa za podatek, ki bi omogočil kakšne posebne sklepe – v poštev vzame le telesno višino in težo, spol in starost, pri tem pa gre le za razmerje dveh podatkov. Pogosto se ITM-ju pripisuje veliko več veljavnosti, kot si jo ta podatek zasluži.

V veliki meri je ITM le statistični podatek, ki je uporaben za primerjave večjih populacij. Pri posamezniku ne igra takšne vloge, saj je bistveno preozko zastavljen. Na zdravje in pripravljenost posameznika namreč vpliva še kopica drugih dejavnikov, ki jih ITM ne vključuje. Poleg tega so kategorije glede na rezultate, ki jih ponuja ITM izračun, povsem splošne in ne odgovarjajo nujno tudi realnosti. Čisto možno je na primer, da se dobro natreniran športnik uvrsti med ljudi s prekomerno težo, saj ima zaradi mišične mase visok količnik ITM. Za košarkarja, ki ima na primer 100 kg pri 200 cm višine, je vrednost ITM že v območju prekomerne teže, čeprav je lahko posameznik povsem zdrav in odlično pripravljen. Da ne omenjamo športnikov, ki so nižje rasti, a morajo biti vseeno izredno močni, na misel pridejo predvsem boksarji.

indeks telesne mase

Pomanjkljivosti ITM izračuna niso izgovor

Res pa je, da lahko ITM izračun kljub svojim pomanjkljivostim poda uporaben podatek o razmerju med telesno višino in težo posameznika, še posebej seveda za splošno populacijo. Z indeksom 30 torej ne moremo iskati izgovorov, da je izračun nezanesljiv, saj to verjetno kar jasno nakazuje na neustrezno razmerje med višino in težo. Prav tako je ITM izračun uporabno orodje za ocenjevanje večje populacije, torej za opravljanje analiz na večji populaciji v zdravstvu ali za druge potrebe. Spet pa rezultati nakazujejo le na razmerje med višino in težo, ugotovitve o zdravju in drugih zadevah so le izpeljane. Za še več informacij si preberite blog objavljen na strani Linea Snelle.

Blatniki za kolo so tudi izjemno lepega videza

Večina ljudi vsakodnevno ali pa vsaj na vsake toliko časa uporablja kolo. Po domovih tako lahko srečujemo različne vrste koles. Nekatera med njimi so povsem klasičnega tipa, spet drugi so prav posebne vrste, ki se uporabljajo za daljše in tudi bolj zahtevne vožnje. Od tega pa je tudi v največji meri odvisna cena koles. Nekatere osebe pri nakupovanju koles posegajo tudi po starih, večina pa se odloči kar za nove, saj se v današnjem času lahko dobijo tudi po zelo ugodni ceni, ne glede na to, ali veljajo za izdelke vrhunskih proizvajalcev oziroma blagovnih znamk.

 

Vsako kolo pa je sestavljeno iz več delov in prav vsak del ima pomembno vlogo, zato nikakor ne sme manjkati. Veliko vlogo imajo tudi blatniki za kolo, ki so prav tako lahko različnih vrst. Te so odvisne predvsem od tipa kolesa. Glede na tip kolesa se blatniki ločijo tudi po velikosti.

 

Rezervni deli za kolesa ter dodatki

 

Trgovine, tako fizične kot tudi spletne, ki se ukvarjajo s prodajo koles, pa poskrbijo tudi za prodajo rezervnih delov in posebnih dodatkov, ki jih večina ljudi potrebuje pri kolesarjenju. Blatniki za kolo so lahko izdelani tudi iz karbona ali imajo samo poslikavo karbonskega vzorca. Med mladimi so priljubljeni majhni blatniki, ki so na prvi pogled podobni motorističnim blatnikom.

 

Fiksni blatniki za kolesa

 

Na prodajnih policah bomo tako lahko srečali tudi blatnike za kolo ter vse ostale rezervne dele, ki jih včasih nujno potrebujemo, sploh pa v primeru, če se nam poškodujejo ali pa ne opravljajo več svoje naloge v tej meri, da bi bilo naše kolesarjenje lahko še dovolj kakovostno.

 

Blatniki za kolo in vsi ostali rezervni deli za kolo se na spletnih policah prodajajo po izjemno nizkih akcijskih cenah, ki jih ne vidimo nikjer drugje na trgu. Poleg tega so blatniki in vse ostalo vrhunske kakovosti in tudi izjemno lepega ter privlačnega videza, kar je pomembno tudi za končni izgled posameznega kolesa.

Smučišča v Sloveniji, bele strmine na sončni strani Alp

Smučišča v Sloveniji so bele strmine namenjene prvenstveno smučanju.

Smučišča v Sloveniji so locirana na hribovitih območjih po skoraj celotnem ozemlju države. Po številu izstopa alpski svet Julijcev, Karavank in Kamniško-Savnijskih Alp. Gosto posejana pa so tudi na območju predalpskega hribovja Pohorje, kjer se nahajajo najdaljša smučišča v Sloveniji. S smučarskimi progami različnih dolžin in zahtevnosti so bogata tudi druga območja v državi. Smučišča v Sloveniji so zato prebivalcem dežele na sončni strani Alp zato dosegljiva, težko bi našli območje, ki je kaj bistveno več več kot uro oddaljeno od najbližjega smučišča. Kar je posledica izjemnih naravnih danosti in raznolikosti na majhne področju. Tako niso za smučarske užitke prikrajšani niti ljudje, ki živijo na čisto drugačnih geografskih področjih. Dobre prometne povezave hkrati omogočajo, da so nekaterim delom države v uri vožnje dosegljiva zelo različna smučišča v Sloveniji. To so predvsem območja osrednjeslovenske statistične regije, ki imajo blizu smučišča na geografsko različnih področjih. Nekateri deli te regije imajo smučišča na domačem pragu ali v neposredni bližini. Prestolnica ima tako najbližje smučišče na Krvavcu, hkrati pa so blizu tudi pohorska smučišča ter smučišča na območju Karavank ali Julijcev. Druga smučišča v Sloveniji so podobno blizu večjim urbanim območjem. Slovenski veliki smučarski centri to smučišča, ki imajo od štirideset do dvanajst kilometrov prog. Največje je Mariborsko Pohorje, na območju Pohorja pa sodi med velike smučarske centre tudi Rogla. Na območju Julijcev lahko smučamo na Kaninu, v Kranjski Gori ter na Voglu. Smučišči Kamniško Savinjskih Alp so Golte in Krvavec. Na področju Škofjeloškega hribovja se nahaja smučišče Stari Vrh, Cerkno je smučišče med Gorenjsko in Primorsko. Med smučišči se najde tudi nekaj izjemnih. Rogla je smučišče v bližini termalnega zdravilišča Zreče, Kanin je smučišče, kjer je mogoče smučati iz Slovenije v Italijo in obratno.

Globalno najbolj znana smučišča v Sloveniji so Mariborsko Pohorje, Rogla in Kranjska Gora.

Fitnes, strokovno nadzorovana telesna aktivnost

Fitnes se lahko izkorišča za uresničevanje raznih ciljev, kot so idealna postava, idealna telesna teža, povečanje moči in drugih ciljev.

Fitnes je že dolgo časa znana telesna aktivnost v idealnih in nadzorovanih razmerah. Idealne razmere predstavlja predvsem temperatura, nadzorovane razmere pa so predvsem točno določene obremenitve telesa, intenzivnost vadbe in podobno. Idealne in nadzorovane razmere velikokrat fitnes nudi ekskluzivno. Temperatura v fitnes centru je vedno idealna, zato ga s pridom izkoristijo, ko je zunaj bodisi prehladno ali prevroče. Podobno velja za dež in druge neugodne vremenske razmere. Idealne obremenitve telesa, intenzivnost ter druge nadzorovane aktivnosti omogočajo, da v fitnes centru najhitreje pridemo do napredka oziroma dosežemo cilj. Človeško telo je ustvarjeno za gibanje, napredek pa dosega ob optimalni obremenitvi. Ko zapustimo območje optimalne obremenitve smo premalo ali preveč obremenjeni. Ko smo premalo obremenjeni, bomo čas potreben za dosego določene forme podaljšali ali v določenem času ne bomo ustrezno pripravljeni. Ob preveliki obremenitvi, pa povzročamo telesu najrazličnejše poškodbe in okvare. S tem ne napredujemo, ampak si predvsem povzročamo škodo. Tudi v tem primeru ne bomo dosegli zastavljenega cilja v predvidenem času, saj s pretiravanjem največkrat izzovemo potrebo po sanaciji poškodbe. V fitnes centru je obremenitve možno določati in jih nadzorovati. Vaje, orodja, oprema in drugi pripomočki nudijo možnosti, da obremenimo izbrani del telesa optimalno. Dodatno pa lahko za optimalno obremenitev poskrbimo s strokovnim nadzorom. Veliko fitnes omogoča osebnega trenerja, oziroma strokovno pomoč pri doseganju osebnih ciljev. Osebni trenerji so velikokrat napačno razumljeni, njihova strokovnost je spregledana oziroma napačno razumljena. Nekaterim se zdi odvečen strošek, vendar nas prav poškodbe, okvare, sanacije poškodb in podobne izkušnje prepričujejo v koristnost strokovnega nadzora. Pri izvajanju novih vaj se poleg tega velikokrat dogajajo začetniške napake, ki kasneje prerasejo v rutino.

Osebni trener v fitnes centru je zagotovilo, da takšnih začetniških napak ne bo, naša osvojena rutina pa bo pravilno izvajanje novih vaj.

Preberi več